Amsterdamse start-up Pabbl krijgt half miljoen investering voor lockscreen advertising

Al meer dan 25.000 downloads van deze revolutionaire app voor millennials

Amsterdam, 11 juli 2017 – Amsterdamse start-up Pabbl krijgt een investering van vijfhonderdduizend euro om lockscreen advertising groot te maken in Nederland. De investering biedt Pabbl de mogelijkheid om de gelijknamige app verder te ontwikkelen en de groei te versnellen in de Nederlandse markt.

Lock-screen advertising
Pabbl is een Android-app die advertenties op het lock-screen, oftewel vergrendelscherm van een smartphone, plaatst en gebruikers punten laat verdienen als zij hun telefoon ontgrendelen. Met deze punten kunnen ze sparen voor gratis producten en kortingen. “Het vergrendelscherm is full-screen en het eerste scherm dat je ziet als je je telefoon aandoet. Dit geeft een unieke mogelijkheid om persoonlijke advertenties te tonen”, zeggen oprichters Jeroen Malotaux en Bas Gerritsen.

Bewezen concept
Lock-screen advertising heeft zich met ruim 20 miljoen gebruikers in Azië en Amerika al ruimschoots bewezen als dé nieuwe advertentievorm voor de mobiele gebruiker. Doordat de gemiddelde smartphone-gebruiker zijn telefoon ruim 150 keer per dag ontgrendelt, is het vergrendelscherm het meest bekeken scherm op de smartphone. “We hebben Pabbl uitgebreid getest onder Nederlandse millennials en zij zijn erg verrast door de kwaliteit van de content en het gemak waarmee ze kunnen sparen en dat is te zien in de gebruikersgroei van dat segment”, zegt medeoprichter Jeroen Malotaux.

Gebruikservaring voorop
Voor een aangename gebruikservaring voldoen de advertenties aan kwaliteitseisen en zijn ze toegespitst op de voorkeuren die de gebruiker aangeeft. Naast advertenties worden ook artikelen, foto’s en het weerbericht op een subtiele wijze getoond. Medeoprichter Bas Gerritsen voegt hier aan toe: “Wij willen het voor partijen mogelijk maken om zo dicht mogelijk bij de doelgroep te adverteren zonder vervelend te worden. In plaats van nieuwe advertentiekanalen te creëren, houdt Pabbl het dichtbij de kern door het vergrendelscherm te gebruiken en de ervaring aangenaam te houden.”

Merken die op dit moment via Pabbl adverteren op met name jongeren zijn o.a. CoffeeCompany, Domino’s Pizza, Sneakers.nl, Hema, Brandfield, en Deliveroo. Ook werkt Pabbl samen met goede doelen als Stiching Monkey Business. Pabbl is gratis te downloaden via Google Play. Kijk voor meer informatie op www.pabbl.com.