ASOS en Need For Speed Payback slaan handen ineen voor modieuze samenwerking

Lyon, 8 november 2017 – ASOS kondigt met trots een samenwerking aan met EA (Electronic Arts) als de belangrijkste fashion partner voor Need for Speed Payback, de nieuwste racegame van een van de meest succesvolle game-franchises ooit, dat wereldwijd op 10 november wordt uitgebracht. De twee merken hebben samen niet alleen de look en feel voor het spel bepaald, maar ook de coole en rebelse stijl van Payback daarbuiten tot leven gebracht. Need for Speed Payback is een actie racegame dat de traditionele grenzen van het racegenre verlegt. Volledig in de geest van “coole rebellie” werkte het merk exclusief samen met ASOS om de hoofdpersonages in het spel (Tyler the Racer, Mac the Showman en Jess the Wheelmann) te stylen. De mode voor elk personage was niet alleen representatief voor de toon van het spel, maar ook voor zijn of haar unieke persoonlijkheid. Daarnaast heeft ASOS haar stempel gedrukt door een origineel mannenshirt voor het hoofdpersonage Tyler te ontwerpen en te produceren. Dit shirt staat symbool voor zijn enorme overwinningsdrang en is exclusief verkrijgbaar op ASOS.com.

ASOS brengt een stukje van Need for Speed Payback tot leven buiten het spel via een webervaring met een garage-thema op ASOS.com. Net als bij de kenmerkende tuning feature van de race-franchise, waarbij spelers kunnen laten zien wie ze zijn via de prestaties en stijl van hun wagens, kunnen fans tijdens het winkelen de look van drie modellen aanpassen. De modellen vertegenwoordigen de hoofdpersonages uit het spel, en fans kunnen ze stylen met verschillende uitrustingen uit een ASOS-collectie die is geïnspireerd door Need for Speed Payback.

Deze creatieve samenwerking, die de echte wereld met de virtuele wereld verbindt, was voor ons een nieuwe manier om onze mode naar een hele nieuwe doelgroep te brengen”, aldus ASOS Creative Director John Mooney. “Het was gaaf om kennis te maken met de hoofdpersonages in effen grijzen pakken met pingpongballen, om ze vervolgens te kleden in ons design. We kunnen niet wachten totdat iedereen ze kan zien als het spel wordt uitgebracht.

De samenwerking met ASOS als officiële style partner voor Need for Speed Payback was een fundamenteel onderdeel van het ontwikkelingsproces”, aldus Marcus Nilsson, Executive Producer, Need for Speed. “We werkten niet alleen samen met de internationale style brand om de look en feel te definiëren, maar ook om deze authentieker dan ooit in het spel te realiseren. Dat fans de rebel in zich kunnen loslaten via door Need for Speed Payback geïnspireerde uitrustingen op ASOS.com is de perfecte convergentie van mode en games.”

In Need for Speed Payback rijden spelers als drie unieke personages die worden verenigd door één gemeenschappelijk doel: wraak. Tyler, Mac en Jess willen wraak nemen op The House, een misdaadkartel dat heerst over de casino’s, criminelen en politie in de stad. Geniet van krankzinnige overvalmissies, allesverwoestende races en epische momenten in dit racespel dat je constant op het puntje van je stoel laat zitten. Need for Speed Payback wordt wereldwijd uitgebracht op 10 november voor de Xbox One, de PlayStation®4 en Origin™ for PC. In een beperkt aantal spelverpakkingen zit een ASOS-kortingscode (20% korting op één aankoop) waarmee spelers hun favoriete kledingstukken kunnen kopen. Need for Speed Payback heeft de leeftijdskeuring PEGI 12. Need for Speed is een trademark van Electronic Arts Inc.