Jongeren boeien? Laat ze racen als Verstappen!

Ziggo organiseert eBattles voor Formule 1-fans

Jongeren zijn lastig te interesseren voor merken of producten. Toch heeft VodafoneZiggo een manier gevonden om deze ‘millennials’ te mobiliseren. Games en sport zijn de sleutelwoorden. Vertigo 6 verzorgde deels de productie en volledig de PR van de Ziggo eBattle F1, die genomineerd is voor twee SAN Accenten 2018 (categorie vrije tijd & smart idea).

Millennials (geboren tussen 1980 en 2000) zijn lekker eigenwijs, ze doen hun eigen ding. Ze zijn nauwelijks vatbaar voor ouderwetse reclame of marketing. Hun concentratieboog is extreem kort en hun houding is kritisch. Je kan ze moeilijk geboeid houden, zéker als je een commercieel doel nastreeft.

“Gelukkig hebben we bij Ziggo een aantal aansprekende ideeën bedacht waarmee we de juiste snaar weten te raken bij jongeren”, zegt Mart Roumen, medewerker van de Brand Publishing Hub, domein sport. “Door de combinatie te maken tussen games en sport lukt het om ons entertainmentaanbod onder de aandacht te krijgen.”

Lees het volledige artikel op de website van Vodafone-Ziggo.