Race een ronde met Charles Leclerc op Monaco in F1™ 2018

Codemasters® heeft vandaag de eerste gameplaybeelden onthuld van F1 2018, de officiële videogame van het FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™ 2018. De beelden tonen Charles Leclerc van het Alfa Romeo Sauber F1-team in een ronde over zijn thuiscircuit, het iconische Circuit de Monaco, waarop komend weekend écht wordt geraced. F1 2018 verschijnt op vrijdag 24 augustus 2018 wereldwijd voor het PlayStation®4-computerentertainmentsysteem, de Xbox One-familie van apparaten, waaronder de Xbox One X, en Windows-pc (op dvd en via Steam).

De trailer is te zien op www.youtube.com/formula1game en toont de verbeterde visuals van F1 2018. In de trailer wordt de game in Baku, Azerbeidzjan gespeeld door de 20-jarige Monegaskische Sauber-coureur, die teven een enthousiaste gamer is.

Sprekend over F1 2018 zei Charles: “Ik ben dol op het spelen van F1-games! Zodra ik uit de auto stap, mis ik het racen. Dus als ik thuis ben, speel ik het voor de lol. Buiten het circuit, komt dit het dichtst bij het besturen van een Formule 1®-auto, dus is dit altijd weer genieten.”

Over de reproductie van Monaco in F1 2018 voegde Charles toe: “Allereerst was ik verbaasd over hoe realistisch de omgeving was. Omdat ik in Monaco ben geboren, ken ik het circuit heel goed. De baan is in de game echt heel mooi vormgegeven. Mijn favoriete onderdeel is het laatste stuk, het racen daar heeft een geweldig ritme.”

Stuart Campbell, de nieuwe Art Director van F1 2018, vertelde over de nieuwe beelden van Monaco die vandaag zijn onthuld. “Een van de grootste visuele verbeteringen voor F1 2018 komt voort uit onze herziene systemen voor verlichting, lucht, wolken en atmosferische omstandigheden. Deze systemen werken nauw samen en beïnvloeden alle aspecten van de weergave, waardoor de game overtuigender dan ooit in beeld verschijnt. Onze nieuwe wolkentechnologie komt dichter bij de werkelijkheid met verbeterde wolkenformaties en respons op licht tijdens de verschillende weerscenario’s die een belangrijk onderdeel zijn van de F1. Zelfs op een heldere dag ziet de lucht er interessant uit, met zeer gedetailleerde wolken en vliegtuigsporen. Het nieuwe atmosferische systeem geeft een echt gevoel van diepte door de lucht en het terrein op een meer samenhangende manier met elkaar te verbinden, voor verbluffend mooie uitzichten.”

In de beelden van Monaco is ook een van de belangrijkste verbeteringen aan het autofysica-systeem kort te zien. Lee Mather, Game Director van de F1-games, legde uit: ” Voor F1 2018 hebben we een door de speler beheerd Energy Recovery System (ERS) toegevoegd aan de voertuigfysica, in ons streven de sport zo authentiek mogelijk te recreëren. Spelers kunnen verschillende instellingen kiezen voor de krachtige interne verbrandingsmotor. Dankzij de toevoeging ERS krijgt de speler een nóg authentiekere Formule 1-ervaring, en zullen de races ook nog eens spannender en gevarieerder worden.”

Naast de verbeterde graphics en toevoeging van door spelers beheerde ERS, biedt F1 2018 diverse andere nieuwe functies en verbeteringen. Zo kunnen spelers rijden in meer klassieke wagens, en is de veelgeprezen Career-stand uitgebreid om de speler nog dieper in de wereld van Formule 1 onder te dompelen. F1 2018 zal alle officiële coureurs, teams en circuits van het spannende seizoen 2018 bevatten. Dit jaar wordt de Franse Grand Prix ™ voor het eerst sinds 2008 weer gereden op het Circuit Paul Ricard, en keert ook de Duitse Grand Prix op de Hockenheimring terug.

Volg Codemasters’ F1-gamesblog en sociale kanalen op Twitter en Facebook om op de hoogte te blijven. Alle nieuwe functies en nadere details worden op een later moment onthuld.