U-Night wint goud bij Europese Digital Communication Award

Eindhoven, 15 oktober 2021 – De winnaars van de Digital Communication Awards zijn vandaag bekendgemaakt. U-Night, een campagne van de politie om te verbinden met een jongere generatie, won goud in de categorie Best Community Engagement. De Digital Communication Awards worden jaarlijks toebedeeld aan de meest effectieve projecten, campagnes en innovaties op het gebied van online communicatie in Europa. U-Night stond op de shortlist met o.a. Heineken en Ubisoft.

De politie zette ‘verbinding met de digitale generatie’ centraal in de campagne die werd ontwikkeld door de politie en ESL Benelux. In een live talkshow, op het streaming platform Twitch, bood U-Night infotainment tijdens de Covid-lockdown. De talkshow ontving 30 influencers om te vertellen over relevante onderwerpen als drugsgebruik, sexting en cyberpesten. Tony Junior, Diederik Gommers, Ronald Vledder, Quinn & Aaron, Yes-R, Sara Dol, Caza en vele anderen namen deel aan de livestreams. Naast de livestreams werden er ook andere activiteiten georganiseerd tijdens de campagne, zoals dj-workshops, gaming toernooien en dans battles. Alle uitzendingen zijn terug te kijken via www.u-night.live.

Midden september vond de finaleronde plaats waarin de genomineerde campagnes zijn gepresenteerd aan een internationale vakjury. U-Night is opgezet door de politie en ESL Benelux en werd mede mogelijk gemaakt door de ministeries J&V en VWS. In samenwerking met Vertigo 6, dat de influencers verzorgde, Techonomy en Styles Company.

Ubisoft won zilver en EDP Commercial pakte brons in de categorie Best Community Engagement.

Voor Vertigo 6 is het het derde jaar op rij dat het bureau goud pakt. in 2020 in 2019 won Vertigo 6 de Digital Communications Award in de categorie Beste Influencer Marketing Campagne van Europa met de campagnes voor FIFA en The Sims.