Vertigo 6 dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar

“In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Vertigo 6 dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Mike Hendrixen, oprichter en mede-eigenaar van Vertigo 6.

Kun jij Vertigo 6 introduceren?

Vertigo 6 is gespecialiseerd in jongerenmarketing. We weten als geen ander wat Gen Z en Gen Y belangrijk vinden, via welke media ze kunnen worden bereikt en hoe merken en merkwaarden hierop aansluiten. Creatieven, strategen, social media- en marketingexperts werken bij Vertigo 6 samen aan crossmediale campagnes. We zijn in staat om te bewegen in een markt waarin sport- en gamemerken sterk concurreren en onze game-expertise breiden we effectief uit naar andere markten, zoals lifestyle, tech, sport en FMCG. Spelen zit in ons DNA. Gecombineerd met een gezonde dosis nuchterheid creëren we buzz rondom ieder merk met geïntegreerde marketingcommunicatiecampagnes! Na het winnen van twee Cross Media Awards en meerdere nominaties in diverse categorieën vonden we het tijd om deel te nemen als bureau.

Hoe onderscheidt Vertigo 6 zich op crossmediagebied van andere bureaus?

In 2019 zijn we bij de European Excellence Awards uitgeroepen tot beste midsize bureau van Europa. Het jaar daarvoor wonnen we de SAN New Kids on the Block award; de award voor het beste jonge bureau van Nederland. De jury schreef in haar rapport dat we “innovatieve concepten creëren vanuit expertise over de jongere doelgroepen en we precies weten wat jongere generaties belangrijk vinden, via welke media ze kunnen worden bereikt en hoe het merk en merkwaarden hierop aansluiten.” Beter dan dat kunnen we het zelf niet verwoorden. Terwijl anderen worstelen met het bereiken van jongeren, zijn wij in staat om te bewegen in een markt waarin merken sterk concurreren om de aandacht van jongeren te krijgen. Daarbij is verdiende aandacht belangrijker en effectiever dan gekochte aandacht. We geloven daarom in de kracht van geïntegreerde, crossmediale campagnes waarin er een gezonde balans is tussen paid, earned, social en owned kanalen. Last but not least zijn we transparant in onze fees en werken we op uurtarief- of projectbasis.”

Lees de volledige case op MarketingReport: https://marketingreport.nl/Cross-Media-Bureau-2020-Mike-Hendrixen-over-Vertigo-6/