Vertigo 6 en De Podcasters lanceren De Influencermarketingpodcast

Arnhem, 23 mei – Marketing- en PR-bureau Vertigo 6 en podcastproducent De Podcasters lanceren De Influencermarketingpodcast. Nu influencermarketing professionaliseert en er nieuwe regelgeving komt, biedt deze podcast meer verdieping. De Influencermarketingpodcast benadert influencermarketing vanuit het perspectief van zowel adverteerders als influencers en is bedoeld voor zakelijke luisteraars.

Influencers in de nieuwe mediawet
In de eerste aflevering spreekt Bart Kampschreur, marketingmanager bij Vertigo 6, met influencer Joost Bouhof over het opnemen van grote influencers in de mediawet. Joost heeft een YouTube-kanaal met meer dan 550.000 volgers en valt hiermee onder de nieuwe regels die deze week bekend werden gemaakt. Vragen die in deze aflevering beantwoord worden zijn bijvoorbeeld: wat betekenen de veranderde regels voor de manier waarop adverteerders en influencers samen gaan werken? En wat is de praktische impact voor influencers van bijvoorbeeld het bekend moeten maken van je vestigingsplaats?

Maandelijks een aflevering
De Influencermarketingpodcast is opgenomen in het Nederlands en er wordt maandelijks een nieuwe aflevering uitgebracht. In de volgende aflevering is Rick Broers te gast, één van de populairste Twitch-streamers van Nederland. Rick, online bekend als SerpentGameplay, is uitgeroepen tot beste streamer van Nederland op o.a. The Best Social Awards en de Dutch Stream Awards. Soms is hij dagen achter elkaar live en streamt hij zelfs door wanneer hij slaapt. Onderwerpen die in deze podcast-aflevering aan bod komen zijn het verdienmodel van Twitch-streamers en de advertentiemogelijkheden op dit livestreamplatform van Amazon.

De influencermarketingpodcast is te beluisteren in alle populaire podcast-apps, en natuurlijk via Spotify en Apple Podcasts.