Follow us

Vertigo 6 voor het vijfde jaar op rij in de top 3 van de FONK150! Beste full service en hoogst genoteerde jongerenmarketingbureau van Nederland!

BESTE FULL SERVICE BUREAU VAN NEDERLAND

Vertigo 6 pakt voor het vijfde jaar op rij een top 3 plek in de FONK150; de lijst met 150 beste bureaus van Nederland, met een 9,76 gemiddeld en een 9,92 voor creativiteit! 

Vertigo 6 staat voor het vijfde jaar op rij in de top 3 van de FONK100; de lijst met honderdvijftig beste bureaus van Nederland. In de ‘Top 5 beste bureaus van Nederland’ staat het bureau uit Arnhem, met een klantscore van 9,76 gemiddeld, op de derde plek. In de categorie creativiteit scoort Vertigo 6 zelfs een 9,92 en een 10 voor relatiebeheer. Met deze scores is Vertigo 6 het beste full service bureau van Nederland en het hoogst genoteerde jongerenmarketingbureau van Nederland.

FONK150 Beste bureaus 2022
Jaarlijks wordt de FONK150 samengesteld door marketingmagazine FONK. De lijst is gebaseerd op klanttevredenheidsonderzoeken die op grote schaal worden uitgevoerd onder de verschillende bureaus in Nederland. Kwaliteit staat hierbij centraal. De lijst, oftewel de FONK150 Beste bureaus 2022, wordt aan de hand van 28 jaar onderzoekservaring op het gebied van bureaureputaties en klanttevredenheid door de redactie samengesteld en aangevuld op basis van de volgende parameters: – Resultaat klanttevredenheidsonderzoek (7,0 of hoger), zichtbare durf te vernieuwen, klantenlijst die ertoe doet, zichtbaar gepassioneerd ondernemerschap en positieve zichtbaarheid in de media.

De sterke positie heeft Vertigo 6 te danken aan mooie projecten voor klanten als Electronic Arts, MGA Entertainment, Logitech, ASUS, MMD, Medion, New Balance, Run2Day, Trek, Disney, Studiekeuze123, Asmodee, Jagex, Timing, Bio Vakantieoord, Independent Films, Mindscape, InnoEnergy, RiotGames, Discovery+ en vele anderen.

De complete cijferlijst voor Vertigo 6 in de FONK 150

Onderzoeksbureau Multiscope voert jaarlijks het FONK klanttevredenheidsonderzoek uit. Bureaus worden daarbij door klanten beoordeeld op verschillende criteria, waaronder effectiviteit, creativiteit en betrokkenheid. Concrete aspecten als snelheid van werken, prijs-prestatie en pro-activiteit zijn onderwerp van onderzoek. De behaalde scores van Vertigo 6 zijn:

  • Omgaan met briefings 9,69
  • Snelheid 9,77
  • Nauwkeurigheid 9,85
  • Inzet & service 9,85
  • Functioneren als sparringpartner 9,77
  • Creativiteit 9,92
  • Effectiviteit van het werk 9,85
  • Prijs-prestatieverhouding 9,54
  • Administratieve afhandeling 9,62
  • Pro-activiteit 9,62
  • Functioneren als business accelerator 9,54
  • Relatiebeheer 10
  • Tevredenheid in het algemeen 9,85
  • Berekend gemiddelde 9,76

Nummer één worden is moeilijk, nummer één blijven is bijna onmogelijk
“De confetti van vorig jaar was net opgeruimd! Cruyff zei ooit “Nummer één worden is moeilijk, nummer één blijven is bijna onmogelijk”. Hoewel Cruyff vaak gelijk had, bewijzen we hem graag het tegendeel met de vijfde top drie positie op rij. Na een jaar met de absolute nummer één positie, nu nummer 1 full service… Dan is trots het understatement van het jaar!  aldus Mike Hendrixen, oprichter van Vertigo 6. “Toen we voor het eerst in de lijst der lijsten stonden, waren we met z’n zessen. Nu zijn we met bijna 30 én onderdeel van Happy Horizon… een club van 600! We doen er alles aan om de dienstverlening persoonlijk te houden, constant aan de bal te zijn op zowel projecten als op het gebied van nieuwe ontwikkelingen. Ons nieuwe sublabel Vortex, een TikTok agency, is daar een goed voorbeeld van. TikTok was al een tijdje onderdeel van onze geïntegreerde marketingcommunicatiecampagnes, maar om deze discipline nóg meer aandacht te geven, richtten we samen met Happy Horizon onze eigen TikTok agency op. Dat leidde direct tot creatieve campagnes voor onder andere ASUS, Asmodee, Medion, Ravensburger, De Haagse Hogeschool en ArtEZ. Door de aansluiting bij Happy Horizon kunnen we veel meer diepgang bieden dan voorheen. Vooral op het gebied van performance campagnes en owned channels hebben we daardoor mega grote stappen gemaakt. Hopelijk zorgt dit aankomend jaar ook weer voor een hitnotering.”

Lees de volledige uitgave van de FONK150 2022 hier: https://fonkmagazine.fonkonline.nl/edition-351/